TERMENI SI CONDITII DE VANZARE
In calitate de membru al unei retele de distributie selectiva, SEPHORA COSMETICS ROMANIA S.A., persoana juridica constituita conform legilor din Romania, avand sediul social in mun. Bucuresti, Sectorul 3, Splaiul Unirii, nr. 165, Complexul de birouri “Timpuri Noi Square”, Cladirea TN Offices 2, Etaj 7, inmatriculata la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti sub nr. J40/9300/2000, Cod Unic de Inregistrare 13434907, reprezentata legal prin dna. Roxana Rasu actionand in calitate de Director General, in continuare “Sephora” sau „Vanzatorul”, vinde produsele prezentate pe site-ul sau de vanzare la distanta numai cu amanuntul si consumatorilor finali. Orice Comanda care nu corespunde in mod evident unei vanzari cu amanuntul si, in general, orice Comanda frauduloasa sau care este declarata frauduloasa, va fi considerata de Sephora ca fiind nula si neavenita. Inainte de finalizarea Comenzii, Cumparatorul declara ca achizitionarea produselor de pe site-ul de vanzare la distanta nu are nicio legatura cu vreo activitate profesionala, ci se limiteaza la o utilizare strict personala. In scopul Termenilor si Conditiilor de Vanzare, cumparatorul si Sephora sunt numiti in mod individual Partea si colectiv Partile.
Articolul 1 – Obiect
Termenii si Conditiile de Vanzare (in continuare „TCV”) au ca obiect, pe de o parte, informarea oricarui eventual Cumparator despre conditiile si modalitatile in care vanzatorul (denumit in continuare „SEPHORA” sau „Vanzatorul”) vinde si livreaza produsele comandate, iar pe de alta parte, stabilirea drepturilor si obligatiilor Partilor in cadrul procesului de vanzare a produselor de catre SEPHORA consumatorului (denumit inainte si in continuare si „Cumparatorul”). Acestea se aplica, fara restrictii sau rezervari, tuturor vanzarilor de produse oferite de Sephora pe site-ul sau accesibil:
- prin internet la adresa www.sephora.ro;
- prin serviciile „Appstore” si „Playstore” sub forma unei aplicatii mobile destinate utilizarii pe dispozitive iOS si Android compatibile:
(In continuare denumite In mod colectiv „Site”).
Prin urmare, faptul ca un Cumparator comanda un produs comercializat pe Site presupune acceptarea deplina si integrala a Termenilor si Conditiilor de Vanzare, despre care Cumparatorul declara ca a luat cunostinta anterior plasarii Comenzii.
SEPHORA isi rezerva dreptul de a modifica in orice moment Termenii si Conditiile de Vanzare. Cu toate acestea, Condtiile Generale de Vanzare aplicabile unei Comenzi sunt cele acceptate de Cumparator in momentul plasarii Comenzii sale.
Termenii si Conditiile de Vanzare (in continuare „TCV”) se completeaza cu prevederile cuprinse in Conditiile Generale de Utilizare a Site-ului „Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal” si „Politica de Utilizare a Cookie-urilor”.
Articolul 2 – Identificarea Societatii
Denumire: SEPHORA COSMETICS ROMANIA S.A.
Adresa sediului social: mun. Bucuresti, Sectorul 3, Splaiul Unirii, nr. 165, Complexul de birouri
“Timpuri Noi Square”, Cladirea TN Offices 2, Etaj 7. Adresa punctului de lucru ales pentru
corespondenta privind comertul electronic: FM LOGISTICS ROMANIA SRL / SEPHORA Str. Bradului, nr. 57, sat
Dragomiresti-Deal comuna Dragomiresti-Vale, jud Ilfov, 077095
Tara: ROMANIA
Telefon: 031 432 8880
E-mail: suportclienti@sephora.ro
Articolul 3 – Incheierea contractului si comenzile
3.1 Tarife
Pretul pentru vanzarea online a produselor de pe Site-ul SEPHORA, exprimate in lei (RON), sunt cele in vigoare in momentul plasarii Comenzii de catre Cumparator. Pretul de vanzare al produselor poate fi modificat de SEPHORA in orice moment, insa in niciun caz pretul nu poate fi modificat ulterior plasarii comenzii, in mod unilateral. Aceasta modificare va fi comunicata Cumparatorului inainte de orice Comanda. Preturile se aplica vanzarii la distanta.
Aceste preturi nu contin si cheltuielile de expediere, ce vor fi percepute separat, in plus fata de
pretul produselor cumparate. Cheltuielile de expediere vor fi indicate inainte de inregistrarea Comenzii
de catre Cumparator. Diferitele modalitati de expediere sunt prevazute in continuare in TCV si sunt
preluate si pe Site. Acestea pot fi oricand modificate de catre SEPHORA. De aceea, SEPHORA ii sfatuieste
pe Cumparatori sa consulte cu regularitate TCV afisate pe Site. Preturile includ taxa pe valoare
adaugata (TVA) aplicabila in ziua inregistrarii Comenzii. Orice modificare a cotei de TVA aplicabile va
fi in mod automat aplicata ai pretului produselor vandute de SEPHORA pe Site-ul sau.
3.2 Caracteristicile produselor
Cumparatorul poate selecta unul sau mai multe produse dintre diferitele categorii prezentate pe Site-ul
SEPHORA.
SEPHORA poate modifica in orice moment sortimentele produselor comercializate pe Site-ul sau, in special
in functie de constrangerile legate de furnizorii sai, fara a aduce vreo atingere Comenzilor deja
inregistrate de Cumparator.
Cumparatorul poate, inainte de plasarea Comenzii, sa se informeze de pe site-ul SEPHORA despre
caracteristicile esentiale ale produsului (produselor) pe care doreste sa-l (sa le) comande.
Produsele respecta legislatia in vigoare in Romania.
Informatiile inscrise pe ambalajele produselor vor fi disponibile cel putin in limba romana.
Pentru orice intrebare referitoare la produse si utilizarea lor, orice intrebare suplimentara sau
solicitare de consiliere, Cumparatorul poate contacta echipa SEPHORA la nr. de telefon 031 432 8880. De
asemenea, Cumparatorul se poate deplasa in orice magazin SEPHORA, respectiv punctele de vanzare, pentru
obtinerea unui sfat personalizat si testarea produselor comercializate de SEPHORA.
3.2.1 Dispozitii generale
Cumparatorul, inainte de Comanda sa, va lua nota, pe site-ul Sephora, de caracteristicile esentiale ale
produsului (produselor) pe care doreste sa il (le) comande.
Produsele sunt conforme cu legislatia romana in vigoare. Sephora nu poate fi trasa la raspundere in
cazul nerespectarii legislatiei tarii in care va fi livrat produsul (de exemplu: in cazul interzicerii
produsului etc.). Este responsabilitatea Cumparatorului sa verifice cu autoritatile locale din tara de
livrare a produselor posibilitatile de import sau utilizare a produselor si serviciilor pe care
intentioneaza sa le comande.
Sephora nu poate garanta ca informatiile introduse pe ambalajul produsului sunt traduse in toate limbile Uniunii Europene. Cu toate acestea, aceste informatii sunt disponibile cel putin in romana si engleza.
Pentru orice intrebari legate de produse si utilizarea acestora, orice intrebari suplimentare sau cereri de sfaturi, Cumparatorul poate contacta echipa Sephora Beauty Advisors apeland Serviciul Clienti la 031 432 8880 (serviciu gratuit + pretul apelului) din Romania, in timpul programului de service indicat in sectiunea „Contact” de pe site-ul Sephora. Cumparatorul poate vizita, de asemenea, unul dintre magazinele Sephora, punctele de vanzare fizice, pentru sfaturi personalizate si pentru a testa produsele oferite spre vanzare la Sephora.
3.3 Disponibilitate
Ofertele prezentate de SEPHORA sunt valabile atat timp cat raman afisate pe Site, in limita stocurilor disponibile, in dimineata zilei in care se plaseaza comanda, in depozitul Sephora special afectat vanzarii prin intermediul Site-ului www.sephora.ro.
Atunci cand Cumparatorul alege livrarea „Call & Collect”, produsele comandate provin direct din stocul unui magazin Sephora. Vanzarile in acest magazin pot avea loc in acelasi timp cu o comanda pe site. Prin urmare, confirmarea disponibilitatii produselor comandate este trimisa Cumparatorului in conditiile definite la articolele 5.2.1 (iii) si 5.4.2.
Disponibilitatea produselor din Comanda „Call & Collect” sau livrarea prin curier nu este
garantata Cumparatorului pana la primirea e-mail-ului de confirmare.
In orice caz, si in cazul indisponibilitatii totale sau partiale a produselor dupa plasarea Comenzii,
Cumparatorul va fi informat prin e-mail cat mai curand posibil cu privire la indisponibilitatea
produsului si cu anularea totala sau partiala a Comenzii sale.
In cazul anularii totale a comenzii:
- Comanda cumparatorului va fi anulata automat, iar contul sau bancar nu va fi debitat.
- Cumparatorul va fi informat prin e-mail.
In cazul anularii partiale a comenzii:
- Comanda cumparatorului va fi validata partial si contul sau bancar va fi debitat doar pentru sumele corespunzatoare produselor disponibile,
- Comanda cumparatorului va fi partial anulata in ceea ce priveste produsele indisponibile, iar contul sau bancar nu va fi debitat pentru nicio suma corespunzatoare acestor produse indisponibile,
- Cumparatorului i se vor livra produsele disponibile.
3.4 Comanda
Orice Comanda presupune acceptarea Termenilor si Conditiilor de Vanzare, a Conditiilor Generale de Utilizare a Site-ului si a prevederilor documentelor „Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal”, „Politica de Utilizare a Cookie-urilor”, fara a aduce atingere eventualelor conditii contractuale particulare convenite de Parti, daca exista.
Cumparatorul poate verifica detaliul proiectului sau de Comanda si poate corecta eventualele erori.
Din momentul in care Cumparatorul confirma comanda apasand pe butonul „Finalizeaza plata”
(denumita inainte si in continuare „Comanda”), se considera ca acesta a acceptat in
cunostinta de cauza continutul si conditiile Comenzii respective si, in special, Termenii si Conditiile
de Vanzare, faptul ca respectiva Comanda implica o obligatie de plata din partea sa, preturile,
volumele, caracteristicile, cantitatile si termenul de livrare a produselor comercializate si comandate
de Cumparator.
Dupa validarea acestei etape, Cumparatorul nu va mai putea anula Comanda decat in temeiul dreptului de
renuntare prevazut de art. 6 din prezentele Termeni si Conditii.
Dupa validarea acestui pas, Cumparatorul nu va mai putea anula Comanda sa. Vanzarea va fi definitiva
(sub rezerva exercitarii de catre Cumparator a dreptului sau de retragere in conditiile prevazute la
articolul 6 din prezentele Conditii generale de vanzare). Comanda va fi confirmata Cumparatorului prin
orice mijloace adecvate („Confirmarea Comenzii”) si i se va trimite un e-mail la expedierea
Comenzii sale.
In situatia in care se constata eventuale erori de sistem intervenite in cadrul procesarii ori plasarii
comenzii ori neindeplinirea unei/unor conditii legale ori din prezentele TCV, Sephora isi rezerva
dreptul de a nu confirma Comanda, informand clientul despre acest aspect. Clientul va avea posibilitatea
sa plaseze o noua comanda.
Dupa confirmarea Comenzii, un al doilea mesaj electronic va fi transmis Cumparatorului in momentul
expedierii Comenzii. In acest moment, SEPHORA va fi indreptatita sa incaseze pretul aferent
Comenzii.
SEPHORA recomanda Cumparatorului sa pastreze cele doua mesaje electronice pe suport de hartie sau
informatic. Cumparatorul este informat despre faptul ca cele doua mesaje electronice vor fi transmise la
adresa de mesagerie electronica indicata de Cumparator in momentul inregistrarii sau identificarii sale,
anterior plasarii Comenzii.
SEPHORA va fi indreptatita sa incaseze pretul total aferent Comenzii:
- pentru platile efectuate conform articolului 4.1 de mai jos: imediat dupa transmiterea mesajului
electronic pentru informarea Cumparatorului despre expedierea Comenzii sale;
- pentru platile efectuate in sistem ramburs: in momentul livrarii coletului, Sephora avand dreptul de a
refuza remiterea coletului in situatia in care Cumparatorul nu achita pretul produselor comandate.
De aceea, in caz de eroare la mentionarea adresei de mesagerie electronica sau de nereceptionare a
mesajului electronic pentru confirmarea Comenzii, Sephora nu va putea fi trasa la raspundere. In acest
caz, vanzarea va fi considerata definitiva, cu exceptia cazurilor de anulare a Comenzii de catre
Sephora, in special pentru indisponibilitatea produselor in conditiile aratate mai sus. Cu toate
acestea, Cumparatorul va putea sa-si exercite dreptul de retragere, in conditiile prevazute la articolul
6 din Termenii si Conditiile de Vanzare.
In fine, SEPHORA isi rezerva dreptul de a suspenda sau anula executarea oricarei Comenzi si/sau livrari,
indiferent de natura sau etapa executarii sale, in caz de neplata sau plata partiala a oricaror sume
datorate de Cumparator, in caz de incident de plata sau de frauda ori tentativa de frauda in legatura cu
utilizarea Site-ului SEPHORA, inclusiv cu ocazia unor Comenzi anterioare.
In contextul unei comenzi livrate prin „Call & Collect” , e-mailul care confirma
disponibilitatea comenzii corespunde atat confirmarii comenzii, cat si e-mailului de expediere a
comenzii.
Sephora recomanda Cumparatorului sa pastreze aceste e-mailuri pe hartie sau pe computer. Cumparatorul
este informat ca e-mailurile sunt trimise la adresa de e-mail furnizata de Cumparator. De asemenea, in
cazul unei erori la introducerea adresei de e-mail in cauza sau a nereceptiei mesajului de confirmare a
comenzii, Sephora nu poate fi trasa la raspundere. In acest caz, vanzarea va fi considerata definitiva,
cu exceptia cazurilor de anulare a Comenzii de catre Sephora, in special pentru indisponibilitatea
produselor. Cumparatorul isi poate exercita totusi dreptul de retragere in conditiile prevazute la
articolul 6 din prezentele Conditii generale de vanzare.
Sephora va avea dreptul sa incaseze pretul integral corespunzator Comenzii:
- in ceea ce priveste platile efectuate prin carduri cadou Sephora, vouchere si / sau credite online: la confirmarea comenzii;
- in ceea ce priveste platile efectuate in magazin: la momentul platii
- in ceea ce priveste platile efectuate prin alte metode de plata acceptate pe site in conformitate cu articolul 4.1 de mai jos: la trimiterea unui e-mail care informeaza Cumparatorul despre expedierea comenzii sale.
Se reaminteste ca achizitiile facute pe site sunt rezervate pentru o clientela de persoane neprofesioniste pentru uz propriu (sau in scopul cadourilor), acesta fiind motivul pentru care Sephora isi vinde produsele doar in cantitati corespunzatoare nevoilor medii, obisnuite ale unei gospodarii. Sephora isi rezerva dreptul de a refuza sau anula din motive legitime orice Comanda pentru care numarul de produse sau suma de platit (pentru una sau mai multe comenzi cumulative) nu ar corespunde utilizarii medii obisnuite a unei gospodarii, orice comanda care ar sugera ca o activitate economica este desfasurata de Cumparator in legatura cu produsele comandate.
In cele din urma, Sephora isi rezerva dreptul de a suspenda sau anula orice executare a unei Comenzi si/sau livrari, indiferent de natura ori nivelul de executare, in cazul neplatii sau platii partiale a oricarei sume care ar putea fi datorata de catre Cumparator, in cazul unui incident de plata sau in caz de frauda sau tentativa de frauda legata de utilizarea site-ului Sephora, inclusiv in timpul Comenzilor anterioare.
Articolul 4 – Plata
4.1 Instrumente de plata
In momentul inregistrarii Comenzii, Cumparatorul garanteaza SEPHORA ca dispune de autorizatiile necesare pentru utilizarea instrumentului de plata ales pentru Comanda sa.
4.1.1 Carduri bancare
Cardurile bancare acceptate pe Site-ul SEPHORA si la Serviciul Clienti al SEPHORA sunt urmatoarele: Visa si Master Card.
4.1.2. Carduri Cadou SEPHORA
Exista doua tipuri de card cadou: cardul cadou fizic ai cardul cadou dematerializat. Conditiile de
utilizare a acestor doua tipuri de card cadou sunt identice.
Cardul cadou Sephora poate fi utilizat pe Site, cu una sau mai multe ocazii, pana la suma creditului sau
in momentul unei Comenzi, eventual putand fi completata cu un alt mijloc de plata acceptat de Sephora.
Se accepta maximum cinci carduri cadou per comanda, in limita unei sume maxime de 5000 lei toate
cardurile cadou combinate.
Cardurile cadou Sephora nu sunt acceptate pentru comenzile livrate prin „Call &
Collect”
Un card cadou nu poate fi utilizat pentru achizitionarea altor carduri cadou.
4.1.3 Ramburs (numerar la curier)
Aceasta modalitate de plata presupune achitarea comenzii In momentul livrarii coletului, eliberarea chitantei facandu-se de firma de curierat.
4.2 Modalitatile de plata
In functie de modalitatea de plata aleasa, plata trebuie efectuata in momentul plasarii Comenzii online de catre Cumparator in cazul platilor prin card bancar, respectiv in momentul livrarii coletului in cazul platii ramburs. In caz de dificultate cu ocazia efectuarii platii, Cumparatorul va putea apela la institutia bancara emitenta a cardului bancar sau, in cazul in care acesta considera ca ar putea obtine o informatie de la Sephora, la Serviciul Clienti al Sephora la numarul de telefon 031 432 8880 (tarif normal), in orele de program mentionate in sectiunea Contact " de pe Site-ul SEPHORA sau la adresa de e-mail: suportclienti@sephora.ro
Toate Comenzile vor fi platite in lei (RON), cu toate taxele si contributiile obligatorii incluse. La latitudinea Sephora, se vor putea aplica de drept penalitati de intarziere, egale cu rata dobanzii legale, sumelor neachitate la data expirarii unui termen de zece zile de la data Comenzii sau de la data notificarii respingerii platii bancare.
In plus, SEPHORA isi rezerva dreptul de a suspenda sau anula executarea oricarei Comenzi si/sau livrari, indiferent de natura sau etapa executarii sale, in caz de neplata sau plata partiala a oricaror sume datorate de Cumparator, in caz de incident de plata sau de frauda ori tentativa de frauda in legatura cu utilizarea Site-ului Sephora, inclusiv cu ocazia unor Comenzi anterioare.
4.3 Securitatea operatiunilor de plata
Pentru a asigura securitatea platilor efectuate online cu cardul bancar, Cumparatorul va transmite Sephora criptograma vizuala (codul CVV) de pe spatele cardului bancar utilizat de Cumparator.
Pentru a respecta obligatiile noastre impuse de legislatia in vigoare in legatura cu prevenirea si combaterea spalarii banilor sau finantarii actelor de terorism, in special prin acte savarsite in mediul online, datele dumneavoastra pot fi transmise catre autoritati, agentii, organisme publice, institutii publice, care au competente in domeniul prevenirii, urmaririi sau sanctionarii spalarii banilor sau finantarii actelor de terorism, sau altor terti in cazul carora se impune conform legii divulgarea acestor date cu caracter personal.
Informatii suplimentare privind prelucrarea datelor cu caracter personal si drepturile pe care le aveti in legatura cu prelucrarea acestor date pot fi regasite in Politica de confidentialitate a Sephora si Politica de Cookies Sephora.
In vederea intermedierii efectuarii platilor, Sephora utilizeaza un instrument de plata securizat, denumit „CYBERSOURCE ”, furnizat de partenerul – societatea CYBERSOURCE. Securitatea platii se bazeaza pe autentificarea Cumparatorului si pe asigurarea confidentialitatii tuturor datelor. Pentru a asigura securitatea, CYBERSOURCE utilizeaza tehnici dovedite de criptografie si respecta reglementarile bancare aplicabile in Romania.
Articolul 5 – Livrarea si receptionarea
5.1 Reguli generale
Produsele comandate de Cumparator in conformitate cu prezentele TCV vor fi livrate la adresa
indicata de Cumparator ca fiind adresa de livrare pentru respectiva Comanda („Adresa de
livrare”).
Sephora livreaza pe intreg teritoriul Romaniei.
Facturile de achizitie sunt transmise prin mesaj electronic la adresa de mesagerie electronica
indicata de Cumparator in momentul inregistrarii sale pe Site-ul Sephora sau in format hartie,
impreuna cu Comanda.
5.2 Caracteristicile modalitatilor de livrare ale Site-ului Sephora.ro
5.2.1 Modalitatile de livrare
(i) Livrarea prin curier
- GLS GENERAL LOGISTIC SYSTEMS ROMANIA S.R.L, in continuare « GLS » sau FAN COURIER EXPRESS SRL, in continuare « FAN ».
In momentul livrarii, livrarea se face de catre prepusul GLS/FAN Cumparatorului sau destinatarului Comenzii, iar acesta din urma semneaza o confirmare de primire. Aceasta confirmare de primire face dovada livrarii de catre Sephora si a primirii de catre Cumparator sau destinatarul Comenzii produselor comandate.
Insasi livrarea coletului nu poate fi contestata daca respectivul colet apare sa fi fost livrat, sistemul informatic (print screen) al transportatorului facand dovada acestui fapt.
Prin agrearea Termenilor si Conditiilor de Vanzare, Cumparatorul este de acord si imputerniceste transportatorul ca, in cazul in care Cumparatorul insusi sau destinatarul livrarii nu este prezent la adresa indicata pentru livrare, sa remita coletul catre oricare dintre persoanele aflate in incaperile acestuia.
Costul livrarii este de 15 (cincisprezece) lei pentru comenzi de pana la 180 (osutaoptzeci) lei. In cazul comenzilor cu o valoare mai mare de 180 (osutaoptzeci) lei, Cumparatorul beneficiaza de livrare gratuita.
In cazul livrarilor prin GLS/FAN, daca Cumparatorul exercita dreptul de retragere din contractul de vanzare-cumparare in sensul returnarii produsului, Sephora suporta costul de returnare a produsului doar in situatia in care Cumparatorul returneaza prin acelasi serviciu de curierat. Astfel, la momentul livrarii bunului, Cumparatorul primeste si formularul necesar returului, pe care Cumparatorul are obligatia de a-l folosi in scopul beneficierii de aceasta facilitate. Sephora nu isi asuma obligatia de a suporta costurile de transport in cazul returului efectuat in alte conditii decat cele de mai sus, respectiv in situatia efectuarii returului cu altafirma de curierat decat cea cu care s-a transmis Comanda sau prin alte metode alese in mod unilateral de catre Cumparator (de ex. Posta Romana etc).
- Livrarea prin SAMEDAY COURIER (DELIVERY SOLUTIONS S.A.), in continuare SAMEDAY COURIER
In momentul livrarii, livrarea se face de catre prepusul SAMEDAY COURIER Cumparatorului sau destinatarului Comenzii, iar acesta din urma semneaza o confirmare de primire. Aceasta confirmare de primire face dovada livrarii de catre Sephora si a primirii de catre Cumparator sau destinatarul Comenzii a produselor comandate.
Insasi livrarea coletului nu poate fi contestata daca respectivul colet apare sa fi fost livrat, sistemul informatic (print screen) al transportatorului facand dovada acestui fapt.
Prin agrearea Termenilor si Conditiilor de Vanzare, Cumparatorul este de acord si imputerniceste transportatorul ca, in cazul in care Cumparatorul insusi sau destinatarul livrarii nu este prezent la adresa indicata pentru livrare, sa remita coletul catre oricare dintre persoanele aflate in incaperile acestuia.
Costul livrarii este dupa cum urmeaza: 19 (nouasprezece) lei pentru comenzi de peste 180 (osutaoptzeci) lei cu livrare in aceeasi zi pentru comenzi plasate pana in ora 11:00 pe teritoriul Bucurestiului, respectiv 15 (cincisprezece) lei pentru comenzi de peste 180 (osutaoptzeci) lei cu livrare normala sau in lockere pe teritoriul Romaniei. In cazul comenzilor cu o valoare mai mare de 180 (osutaoptzeci) lei, Cumparatorul beneficiaza de livrare gratuita.
In cazul livrarilor prin SAMEDAY, daca Cumparatorul exercita dreptul de retragere din contractul de vanzare-cumparare in sensul returnarii produsului, Sephora suporta costul de returnare a produsului doar in situatia in care Cumparatorul returneaza prin acelasi serviciu de curierat. Cumparatorul anunta Sephora de intentia sa de returnare a Comenzii, iar Sephora va face demersurile necesare pentru transmiterea AWB-ului de retur precum si comanda unui curier in vederea ridicarii comenzii de la adresa comunicata de catre Cumparator.
Sephora nu isi asuma obligatia de a suporta costurile de transport in cazul returului efectuat in alte conditii decat cele de mai sus, respectiv in situatia efectuarii returului cu alta firma de curierat decat cea cu care s-a transmis Comanda sau prin alte metode alese in mod unilateral de catre Cumparator (de ex. Posta Romana etc).
ii) Livrare in easybox pentru Sameday
Pachetul care contine produsele comandate si achitate este lasat la punctul de colectare selectat de Cumparator la comanda.
Cumparatorul Comenzii are o perioada de 36 ore de la primirea e-mailului care indica disponibilitatea coletului sau la punctul de preluare indicat, pentru a-l colecta. Retragerea este posibila numai la prezentarea documentului de identitate si la semnatura Cumparatorului sau a destinatarului Comenzii.
Dupa aceasta perioada, pachetul este returnat catre Sephora. In acest caz, Cumparatorului ii va fi rambursata suma Comenzii, costurile de livrare deduse, pe acelasi mijloc de plata ca si pentru achizitie, cu exceptia cazului in care Cumparatorul este de acord in mod expres pentru o alta metoda de rambursare.
Semnatura aplicata de Cumparator sau de destinatarul Comenzii constituie dovada primirii de catre Cumparator sau destinatarul Comenzii a produselor comandate. Nu este posibila nicio disputa referitoare la livrarea in sine, coletul poate fi retras numai cu prezentarea unui act de identitate.
(iii) Livrarea in magazin
Livrarea in magazin consta in faptul ca destinatarul comenzii sau Cumparatorul isi colecteazacoletul comandat si platit pe Site intr-unul din magazinele Sephora eligibile pentru „Call & Collect”..
- „Call and Collect”
Atunci cand Cumparatorul alege aceasta metoda de livrare pe Site, Comanda ii este confirmata in termen de 2 ore de la momentul plasarii . Orele de inchidere ale magazinului selectat nu sunt luate in considerare la calcularea acestei perioade (de exemplu, daca Cumparatorul plaseaza o comanda vineri la ora 18:00 pentru a fi livrata unui magazin deschis de luni pana sambata intre orele 10:00 si 19:00, Comanda va fi confirmata pana cel tarziu sambata la 11 dimineata).
In cazul indisponibilitatii totale a Comenzii (in special din cauza vanzarilor in timp real in magazinul selectat), Cumparatorul va primi un e-mail in aceeasi perioada de 2 ore in care va fi informat cu privire la anularea Comenzii sale. Cumparatorul este apoi invitat sa isi plaseze din nou Comanda pe Site, alegand o altametoda de livrare.
Cand Comanda este confirmata, la primirea e-mailului de confirmare a Comenzii, Cumparatorul are la dispozitie 7 zile pentru a-si colecta coletul. Dupa aceasta perioada, Comanda este anulata. Cumparatorului i se va rambursa suma Comenzii sale utilizand aceleasi mijloace de plata ca si pentru achizitie, cu exceptia cazului in care Cumparatorul este de acord in mod expres pentru o alta metoda de rambursare.
Pentru a-si colecta coletul din magazin, Cumparatorul trebuie sa mearga la magazinul selectat, sa aduca un document de identitate valid si numarul comenzii care apare pe e-mailul de confirmare a comenzii sale. O alta persoana, desemnata de Cumparator, poate veni sa colecteze Comanda. Pentru aceasta, persoana trebuie sa prezinte in mod imperativ documentul sau de identitate, precum si numarul comenzii. La livrarea coletului, Cumparatorul, persoana desemnata de Cumparator sau destinatarul Comenzii trebuie sa semneze bonul de livrare a Comenzii. Acest bon constituie dovada livrarii de catre Sephora ai primirea de catre Cumparator sau destinatarul Comenzii produselor comandate.
5.3 Anomalie, avarie, colet deteriorat
5.3.1 Dispozitii generale
Cumparatorul sau destinatarul Comenzii este rugat sa verifice starea aparenta a coletului si a produselor in momentul efectuarii livrarii.
In caz de anomalie cu privire la colet (colet deteriorat, colet deschis, urme de lichid, etc) sau la produsul (produsele) comandat(e) (produs(e) lipsa, produs(e) deteriorat(e), Cumparatorul sau destinatarul Comenzii va trebui sa urmeze in mod obligatoriu procedura descrisa mai jos (articolele 5.3.2 si 5.3.3 din Termenii si Conditiile de Vanzare), corespunzatoare conditiilor Comenzii. Nerespectarea procedurii adecvate exclude posibilitatea oricarei reclamatii impotriva transportatorului si a Sephora. In special, Cumparatorul nu va putea pretinde nicio rambursare a vreunei sume. Cumparatorul sau destinatarul Comenzii nu va putea nici sa pretinda Sephora sa livreze din nou produsele comandate.
De asemenea, Cumparatorul sau destinatarul Comenzii are posibilitatea de a apela la Serviciul Clienti al Sephora pentru a afla Modalitatile de returnare a produsului (produselor) deteriorat(e). Procedura de returnare a produselor deteriorate indicata de Serviciul Clienti al Sephora va trebui urmata in mod obligatoriu de Cumparator. In caz contrar, Cumparatorul nu va putea pretinde rambursarea niciunei sume sau inlocuirea produselor respective.
5.3.2 Procedurile ce trebuie obligatoriu urmate atunci cand coletul este deteriorat
- Livrarea prin GLS/FAN
♦In cazul constatarii anomaliei in prezenta prepusului GLS/FAN.
Atentie! Nu este permisa conditionarea de catre Cumparator a primirii coletului sau achitarii
prin ramburs a pretului comenzii de deschiderea coletului sau verificarea continutului
acestuia!
In cazul daunelor vizibile ale coletului, Cumparatorul va refuza livrarea si va formula imediat,
clar si detaliat toate rezervele cu privire la anomalia constatata. Aceste rezerve trebuie
scrise de Cumparator sau destinatarul Comenzii pe bonul de livrare al GLS/FAN.
Totodata, Cumparatorul va semnala obiectiunile la Serviciul Clienti al Sephora, la numarul de
telefon 031 432 8880 sau la adresa de e-mail: suportclienti@sephora.ro.
♦ In cazul constatarii anomaliei in absenta prepusului GLS/FAN
- Cumparatorul va semnala pagubele sau lipsurile constatate, formuland toate reclamatiile si
rezervele la Serviciul Clienti al Sephora, la numarul de telefon 031
432 8880 sau sau la adresa de e-mail: suportclienti@sephora.ro. Notificarea
incidentelor si formularea rezervelor trebuie sa intervina in cel mai scurt timp, dar nu mai
tarziu de 3 (trei) zile lucratoare de la data livrarii. Sephora va furniza un raspuns privind
reclamatiile inregistrate in termen de maximum 30 (treizeci) de zile. Diferentele ce nu au putut
fi solutionate pe cale amiabila vor fi deferite spre competenta solutionare instantelor
judecatoresti din Romania, fara a exclude posibilitatea interventiei altor institutii de resort.
- Livrarea prin SAMEDAY COURIER
♦ In cazul constatarii anomaliei in prezenta prepusului SAMEDAY COURIER
Atentie! Nu este permisa conditionarea de catre Cumparator a primirii coletului sau achitarii
prin ramburs a pretului comenzii de deschiderea coletului sau verificarea continutului
acestuia!
In cazul daunelor vizibile ale coletului, Cumparatorul va refuza livrarea si va formula imediat,
clar si detaliat toate rezervele cu privire la anomalia constatata. Aceste rezerve trebuie
scrise de Cumparator sau destinatarul Comenzii pe bonul de livrare al SAMEDAY COURIER.
Totodata, Cumparatorul va semnala obiectiunile la Serviciul Clienti al Sephora, la numarul de
telefon 031 432 8880 sau la adresa de e-mail: suportclienti@sephora.ro.
♦ In cazul constatarii anomaliei in absenta prepusului SAMEDAY COURIER
Cumparatorul va semnala pagubele sau lipsurile constatate, formuland toate reclamatiile si
rezervele la Serviciul Clienti al Sephora, la numarul de telefon 031
432 8880 sau prin e-mail la adresa: ecommerce@sephora.ro
. Notificarea incidentelor si
formularea rezervelor trebuie sa intervina in cel mai scurt timp, dar nu mai tarziu de 3 (trei)
zile lucratoare de la data livrarii. Sephora va furniza un raspuns privind reclamatiile
inregistrate in termen de maximum 30 (treizeci) de zile. Diferendele ce nu au putut fi
solutionate pe cale amiabila vor fi deferite spre competenta solutionare instantelor
judecatoresti din Romania, fara a exclude posibilitatea interventiei altor institutii de
resort.
5.3.3 Procedura ce trebuie urmata obligatoriu in cazul produselor lipsa sau deteriorate
Cumparatorul sau destinatarul Comenzii va trebui sa semnaleze absenta sau degradarea produsului Serviciului Clienti al Sephora la numarul de telefon 031 432 8880 sau prin e-mail la adresa suportclienti@sephora.ro. Notificarea incidentelor si formularea rezervelor trebuie sa intervina in cel mai scurt timp, dar nu mai tarziu de 3 (trei) zile lucratoare de la data livrarii. Sephora va furniza un raspuns privind reclamatiile inregistrate in termen de maximum 30 (treizeci) de zile. Diferendele ce nu au putut fi solutionate pe cale amiabila vor fi deferite spre competenta solutionare instantelor judecatoresti din Romania, fara a exclude posibilitatea interventiei altor institutii de resort.
Serviciul Clienti al Sephora va putea solicita orice informatie cu privire la identitatea Cumparatorului sau a destinatarului Comenzii si va putea recurge la orice verificare utila in acest sens.
5.4 Termenele de livrare
Termenul de livrare incep sa curga de la confirmarea comenzii. Va rugam sa retineti ca termenele indicate mai jos sunt supuse disponibilitatii produselor comandate.
In cazul in care Comanda include unul sau mai multe Produse personalizate, timpul de pregatire indicat mai sus va fi prelungit cu inca 24 de ore de lucru.
5.4.1 Livrare prin curier
- Livrare standard: 1 pana la 3 zile lucratoare *
- Livrare expres (Bucuresti): 1 zi lucratoare *
5.4.2 Livrarea prin curier in cazul livrarii prin GLS/FAN
Comenzile plasate pana in ora 11:00 se vor livra in aceeasi zi pe teritoriul Bucurestiului. Pentru restul teritoriului tarii, precum si a comenzilor plasate dupa ora 11:00 se va incerca o livrare a produselor cumparate intr-un termen de aproximativ 1-3 zile lucratoare de la incheierea contractului de vanzare-cumparare. In cazuri temeinic justificate, termenul de livrare poate fi de maximum 30 (treizeci) de zile de la incheierea contractului. Termenele de livrare incep sa curga de la data incheierii contractului de vanzare, mai exact a transmiterii mesajului electronic pentru confirmarea Comenzii. Atentie!
In cazul livrarii prin SAMEDAY COURIER, se vor depune diligente astfel incat comenzile plasate pana in ora 11:00 in zilele lucratoare (luni-vineri) sa fie livrate in aceeasi zi pe teritoriul Bucurestiului. In cazul comenzilor plasate dupa ora 11:00 in zilele lucratoare (luni-vineri), se vor depune diligente astfel incat livrarea sa fie efectuata a doua zi lucratoare. In cazuri temeinic justificate, termenul de livrare poate fi de maximum 30 (treizeci) de zile de la incheierea contractului. Termenele de livrare incep sa curga de la data incheierii contractului de vanzare-cumparare, mai exact a transmiterii mesajului electronic pentru confirmarea Comenzii
In cazul depasirii acestor termene, care nu se datoreaza unui caz de forta majora, Cumparatorul are posibilitatea sa anuleze Comanda (sa dispuna asupra rezolutiunii contractului) in urmatoarele conditii:
sau
Cererea de anulare a Comenzii va fi comunicata prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire la adresa indicata in sectiunea „Contact” de pe Site-ul Sephora.
In ipoteza in care ancheta, al carei rezultat va fi obligatoriu, va releva o culpa exclusiva imputabila Sephora sau transportatorului, Sephora va rambursa suma integrala achitata de Cumparator si incasata de Sephora in baza respectivei Comenzi, cu conditia ca toata Comanda sa fie returnata de Cumparator catre Sephora. Rambursarea se va face prin virament bancar in contul indicat de Cumparator in acest sens, in cel mai scurt timp, dar nu mai tarziu de 14 (paisprzece) zile de la data la care Cumparatorul si-a exercitat dreptul de a obtine anularea Comenzii.
Daca Comanda nu este returnata integral sau daca ancheta nu releva nicio culpa exclusiva imputabila Sephora sau transportatorului, Cumparatorul nu va putea pretinde nici rambursarea sumelor achitate de el, nici o noua livrare a produselor comandate, cu exceptia cazului in care demonstreaza, prin orice mijloace, ca nu este responsabil de situatia creata.
Articolul 6 – Drepturile si termenele de retragere
6.1. Dreptul si termenul legal de retragere
6.1.1. Termenul exercitarii dreptului legal de retragere
In conformitate cu articolul 9 (1) din Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, Cumparatorul are la dispozitie un termen de 14 (paisprezece) zile de la data la care Cumparatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de Cumparator, intra in posesia fizica a produselor, pentru a-si exercita dreptul legal de retragere, fara a fi obligat sa-si motiveze decizia si fara a suporta alte costuri cu exceptia celor prevazute la art. 13 alin. (3) si art. 14 din Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014.
6.1.2. Modalitatile de exercitare a dreptului legal de retragere
Cumparatorul sau, dupa caz, destinatarul Comenzii, pentru a-si exercita dreptul de retragere, trebuie sa informeze expres Sephora la urmatoarele date de contact: FM LOGISTICS ROMANIA SRL / SEPHORA Str. Bradului, nr. 57, sat Dragomiresti-Deal comuna Dragomiresti-Vale, jud Ilfov, 077095, Romania, telefon 031.432.8880, e-mail : suportclienti@sephora.ro, cu privire la decizia sa de a se retrage din prezentul contract, utilizand o declaratie neechivoca si completarea formularului de retragere ce se gaseste in colet. Cumparatorul va completa si transmite electronic de pe site-ul www.sephora.ro formularul standard de retragere pus la dispozitie sau orice alta declaratie neechivoca, folosirea formularului standard nefiind obligatorie. Daca insa Cumparatorul foloseste aceasta optiune, Sephora ii va transmite fara intarziere, pe un suport durabil, de exemplu prin e-mail, confirmarea de primire a cererii de retragere. Pentru a respecta termenul-limita de retragere in conformitate cu dispozitiile legale, Cumparatorul returneaza produsele sau le inmaneaza profesionistului sau unei persoane autorizate de profesionist sa receptioneze produsele, fara intarziere nejustificata si in decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere din contract in conformitate cu art. 11. Termenul este respectat daca produsele sunt trimise inapoi de consumator inainte de expirarea perioadei de 14 zile. Orice nerespectare a dispozitilor cuprinse in prezentele TCV, precum si a legii aplicabile, Cumparatorul va fi decazut din dreptul de a mai returna produsele, Sephora fiind pe deplin indreptatita sa refuze un astfel de retur.
6.1.3 Produsele exceptate de la exercitarea dreptului legal de retragere
In conformitate cu articolul 16 din Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, dreptul de retragere nu poate fi exercitat pentru Comenzile care se refera la:
- furnizarea de bunuri care au fost desigilate dupa livrare, care nu mai pot fi returnate din motive de igiena sau protectie a sanatatii;
- furnizarea de bunuri confectionate potrivit specificatiilor consumatorului sau evident personalizate.
Prin urmare, Cumparatorul ia la cunostinta faptul ca nu se va putea prevala de dreptul sau legal de retragere cu privire la produsele desigilate de el, a caror noua comercializare de catre Sephora ar putea prezenta riscuri din motive de igiena sau de protectie a sanatatii pentru consumatori (de exemplu: produsele de ingrijire, de machiaj, parfumuri etc).
Aceste dispozitii se aplica fara a aduce atingere garantiilor prevazute la articolul 7 din prezentele TCV, care raman pe deplin aplicabile.
6.1.4 Consecintele exercitarii dreptului legal de retragere
In situatia in care produsele pot face obiectul dreptului legal de retragere, Cumparatorul care isi exercita dreptul de retragere in conditiile prevazute de prezentul articol cu privire la termenele si Modalitatile de returnare a produselor, va putea obtine rambursarea contravalorii produselor returnate, precum si cheltuielile de expediere aferente Comenzii cu exceptia situatiei in care Cumparatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard oferita de Sephora. Cumparatorului sau destinatarului Comenzii care isi exercita dreptul legal de retragere in conditiile prevazute de prezentul articol cu privire la termenele si modalitatile de returnare a Produselor, i se vor rambursa toate sumele achitate catre Sephora cu titlu de plata pentru comanda cu privire la care s-a exercitat dreptul de retragere, cu exceptia costurilor livrarii, fara intarzieri nejustificate, si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 (paisprezece) zile de la data la care Sephora este corespunzator notificata cu privire la decizia de retragere din prezentul Contract. In temeiul art. 13 (2) din Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, Consumatorul intelege si isi da in mod expres consimtamantul ca rambursarea sumelor sa se efectueze exclusiv prin transfer bancar, sens in care se obliga sa furnizeze Sephora datele unui cont bancar pentru transferul sumelor. In orice caz, Consumatorului nu i se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursari. Sephora are dreptul de a amana rambursarea pana la data la care primeste inapoi produsele. Produsele returnate vor fi expediate de Cumparator catre :
FM LOGISTICS ROMANIA SRL / SEPHORA Str. Bradului, nr. 57, sat Dragomiresti-Deal comuna
Dragomiresti-Vale, jud Ilfov, 077095
Cumparatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produselor care rezulta din
manipulari, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si
functionarii produselor.
6.1.5. Cheltuieli
In conformitate cu articolul 14 (2) din Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, cheltuielile de returnare a produselor vor fi suportate de Cumparator. Prin exceptie, in cazurile de neconcordanta intre produsele livrate si Comanda cheltuielile de returnare vor fi suportate de Sephora. De asemenea, Sephora va suporta cheltuielile de returnare a produselor in cazul in care livrarea initiala a fost efectuata prin GLS/FAN/Sameday, cu respectarea prevederilor art. 5.2.1. de mai sus.
6.2. Dreptul si termenul contractual de retragere
6.2.1. Termenul de exercitare a dreptului contractual de retragere
Cumparatorul sau destinatarul Comenzii are la dispozitie, pentru returnarea produselor, 14 (paisprezece) zile de la data la care Cumparatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de Cumparatorul, intra in posesia fizica a produselor.
6.2.2. Modalitatile de exercitare a dreptului contractual de retragere
Modalitatile de exercitare a dreptului contractual de retragere sunt descrise la articolul 6.3 din Termenii si Conditiile de Vanzare.
6.2.3 Produsele exceptate de la exercitarea dreptului contractual de retragere
Dreptul contractual de retragere nu poate fi exercitat in acord cu art. 16 din Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014 pentru Comenzile care se refera la:
- furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
- furnizarea de bunuri care au fost desigilate dupa livrare, care nu mai pot fi returnate din motive de igiena sau protectie a sanatatii;
- furnizarea de bunuri confectionate potrivit specificatiilor consumatorului sau evident personalizate.
Prin urmare, Cumparatorul ia la cunostinta faptul ca nu se va putea
prevala de dreptul sau contractual de retragere cu privire la produsele desigilate
de el, a caror noua comercializare de catre Sephora ar putea prezenta riscuri din
motive de igiena sau de protectie a sanatatii pentru consumatori (de exemplu:
produsele de ingrijire, de machiaj, parfumurile etc).
Aceste dispozttii se aplica fara a aduce atingere garantiilor prevazute la articolul 7
din prezentele TCV, care raman pe deplin aplicabile.
6.2.4. Consecintele exercitarii dreptului contractual de retragere
In situatia in care Produsele pot face obiectul dreptului contractual de retragere,
Cumparatorului sau destinatarul Comenzii care isi exercita dreptul contractual de
retragere in conditiile prevazute de prezentul articol cu privire la termenele si
Modalitatile de returnare a Produselor, i se vor rambursa toate sumele achitate Sephora
cu titlu de plata pentru comanda cu privire la care s-a exercitat dreptul de retragere,
inclusiv costurile livrarii. In temeiul art. 13 alin. (2) din Ordonanta de Urgenta nr.
34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu
profesionistii, Consumatorul intelege si isi da in mod expres consimtamantul ca
rambursarea sumelor sa se efectueze exclusiv prin transfer bancar, sens in care se
obliga sa furnizeze Sephora datele unui cont bancar pentru transferul sumelor. In orice
caz, Consumatorului nu i se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de
rambursari. Sephora are dreptul de a amana rambursarea pana la data la care primeste
inapoi produsele sau pana la momentul la care Consumatorul ii va furniza dovada ca a
trimis inapoi produsele, fiind valabila data cea mai apropiata. Produsele returnate vor
fi expediate de Cumparator catre:
FM LOGISTICS ROMANIA SRL / SEPHORA Str. Bradului, nr. 57, sat Dragomiresti-Deal comuna
Dragomiresti-Vale, jud Ilfov, 077095, Romania.
Cumparatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produselor care rezulta din
manipulari, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si
functionarii produselor.
6.2.5. Cheltuieli
In conformitate cu articolul 14 alin. (2) din Ordonanta de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, cheltuielile de returnare a produselor vor fi suportate de Cumparator cu exceptiile prevazute in prezentele TCV. Prin exceptie, in cazurile de neconcordanta intre produsele livrate si Comanda cheltuielile de returnare vor fi suportate de Sephora. De asemenea, Sephora va suporta cheltuielile de returnare a produselor in cazul in care livrarea initiala a fost efectuata prin GLS/Fan/Sameday, cu respectarea prevederilor art. 5.2.1. de mai sus.
6.3. Modalitatile de exercitare a dreptului legal de retragere si a dreptului contractual de retragere
Cumparatorul sau, dupa caz, destinatarul Comenzii, pentru a-si exercita dreptul de
retragere, trebuie sa informeze expres Sephora la urmatoarele date de contact:FM
LOGISTICS ROMANIA SRL / SEPHORA Str. Bradului, nr. 57, sat Dragomiresti-Deal comuna
Dragomiresti-Vale, jud Ilfov, 077095, Romania, telefon 031.432.8880, e-mail:
suportclienti@sephora.ro, cu privire la decizia sa de a se retrage din prezentul
contract, utilizand o declaratie neechivoca si urmata de completarea formularului de
retragere ce se gaseste in colet.
Cumparatorul poate completa si transmite electronic de pe site-ul www.sephora.ro
formularul standard de retragere pus la dispozitie sau orice alta declaratie neechivoca,
folosirea formularului standard nefiind obligatorie. Daca insa Cumparatorul foloseste
aceasta optiune, Sephora ii va transmite fara intarziere, pe un suport durabil, de
exemplu prin e-mail, confirmarea de primire a cererii de retragere. Pentru a respecta
termenul-limita de retragere in conformitate cu dispozitiile legale, Cumparatorul
returneaza produsele sau le inmaneaza profesionistului sau unei persoane autorizate de
profesionist sa receptioneze produsele, fara intarziere nejustificata si in decurs de
cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de
retragere din contract in conformitate cu art. 11. Termenul este respectat daca
produsele sunt trimise inapoi de consumator inainte de expirarea perioadei de 14 zile.
Orice nerespectare a dispozitilor cuprinse in prezentele TCV, precum si a legii
aplicabile, Cumparatorul va fi decazut din dreptul de a mai returna produsele, Sephora
fiind pe deplin indreptatita sa refuze un astfel de retur.
6.3.1. Dispozitii generale aplicabile returului produselor
Este obligatoriu ca produsele sa fie returnate catre Sephora intr-o stare care sa permita repunerea lor la vanzare (produse in stare perfecta impreuna cu ambalajul original intact, accesoriile, prospectele, holograma, etc) cel mai tarziu in termen de 14 (paisprezece) zile de la data la care Cumparatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de Cumparator, intra in posesia fizica a produselor.
Retururile de produse trimise dupa expirarea acestui termen nu sunt acceptate.
In plus, produsele vor fi insotite de numarul de Comanda, mentionat fie pe Bonul de Retur, transmis impreuna cu produsele livrate, semnat de Cumparator sau destinatarul Comenzii, fie pe orice alt document. Cumparatorul si destinatarul Comenzii, daca acesta difera de Cumparator, sunt informati despre faptul ca utilizarea Bonului de Retur faciliteaza prelucrarea returului de catre Sephora. Cumparatorul sau destinatarul Comenzii, daca acesta difera de Cumparator, este asadar rugat sa utilizeze Bonul de Retur.
In situatia in care Cumparatorul a beneficiat pe Site de o oferta speciala, care îi permitea, in anumite conditii, sa achizitioneze unul sau mai multe produse ofertate in schimbul Comenzii sale sau sa beneficieze fara cost suplimentar de diferite esantioane promotionale, se va considera ca prin exercitarea dreptului sau de retragere acesta din urmanu mai este eligibil pentru a beneficia de respectiva oferta sau de respectivele esantioane. Cumparatorul va trebui sa restituie produsul (produsele) pe care doreste sa il/le returneze doar impreuna cu esantioanele primite respectiv produsul (produsele) achizitionate la oferta in schimbul Comenzii produsului/produselor returnat(e), astfel incat Sephora sa poata da curs cererii sale de retragere.
Cumparatorul va fi raspunzator pentru diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si, dupa caz, a functionarii produselor.
Le Service Clients de Sephora pourra demander toute information relative à l'identité de l'Acheteur ou du destinataire de la Commande et procéder à toute vérification utile à cette occasion.
6.3.3. Returnarea coletului prin curier
In plus fata de conditiile prevazute la articolul 6.3.1 din Termenii si Conditiile de Vanzare, Cumparatorul sau destinatarul Comenzii, care doreste sa-si exercite dreptul de retragere, legal sau contractual, returnand produsul prin curier/colet, trebuie sa urmeze instructiunile urmatoare:
- este obligatorie utilizarea ambalajului original pentru returnarea produsului (produselor) respectiv(e);
- - trimiterea coletului cu confirmare de primire la urmatoarea adresa:
FM LOGISTICS ROMANIA SRL / SEPHORA Str. Bradului, nr. 57, sat Dragomiresti-Deal, comuna Dragomiresti-Vale, jud Ilfov, 077095, ROMANIA
Sephora nu accepta coletele adresate necorespunzator, la oricare alt punct de lucru sau adresa, chiar daca apartine Sephora.
Atunci cand Cumparatorul/destinatarul Comenzii nu demonstreaza ca a predat efectiv produsul unui transportator conform celor de mai sus, toate riscurile legate de returnarea produsului sunt in sarcina Cumparatorului sau a destinatarului Comenzii.
Articolul 7 – Garantii
7.1. Garantiile legale
Toate produsele comercializate pe Site beneficiaza de garantia legala de conformitate (astfel cum este definita de Legea 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora) care dau Cumparatorului posibilitatea sa returneze produsele defecte sau neconforme ce i-au fost livrate.
7.1.1 Garantia legala de conformitate
In ceea ce priveste garantia legala de conformitate, art. 5. si 6. din Legea 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora prevede urmatoarele:
- Art. 5 (1) Vaanzatorul este obligat sa livreze consumatorului produse care sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare. »
- (2) Se considera ca produsele sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare daca: a) corespund descrierii facute de vanzator si au aceleasi calitati ca si produsele pe care vanzatorul le-a prezentat consumatorului ca mostra sau model; b) corespund oricarui scop specific solicitat de catre consumator, scop facut cunoscut consumatorului si acceptat de acesta la incheierea contractului de vanzare-cumparare; c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate in mod normal produsele de acelasi tip; d) fiind de acelasi tip, prezinta parametri de calitate si performante normale, la care consumatorul se poate astepta in mod rezonabil, date fiind natura produsului si declaratiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, facute de vanzator, de producator sau de reprezentantul acestuia, in special prin publicitate sau prin inscriere pe eticheta produsului.
- Art. 6. Nu se considera a fi lipsa de conformitate daca in momentul incheierii contractului de vanzare-cumparare consumatorul a cunoscut sau nu putea, in mod rezonabil, sa cunoasca aceasta lipsa de conformitate ori daca lipsa de conformitate isi are originea in materialele furnizate de consumator. »
7.1.2 Exceptarea de la aplicarea garantiei
Sunt exceptate de la aplicarea garantiei produsele modificate, reparate, incorporate sau adaugate de catre Cumparator. Garantia nu se va referi la viciile aparente. Garantia nu va acoperi produsele deteriorate in timpul transportului sau din cauza unei utilizari eronate.
7.2 Modalitatile de aplicare a garantiilor legale
Pentru orice cerere legata de garantiile legale, Cumparatorul trebuie sa contacteze Serviciul Clienti prin sectiunea „Contact” de pe Site-ul Sephora sau la numarul de telefon 031.432.8880 in orele de program indicate in sectiunea „Contact” de pe Site-ul Sephora.
Prezentele dispozitii nu exclud beneficiul dreptului de retragere prevazut la articolul 6 de mai sus.
7.3 Consecintele aplicarii garantiilor
In cadrul garantiei legale de conformitate, SEPHORA se angajeaza, in functie de fiecare situatie in parte:
- fie sa inlocuiasca produsul cu un produs identic, in functie de stocurile disponibile,
- fie sa ramburseze pretul integral sau partial al produsului, daca inlocuirea produsului se dovedeste a fi imposibila. Consumatorul intelege si isi da in mod expres consimtamantul ca rambursarea sumelor sa se efectueze exclusiv prin transfer bancar, sens in care se obliga sa furnizeze Sephora datele unui cont bancar pentru transferul sumelor.
Articolul 8 – Rezerva de proprietate
Sephora isi pastreaza dreptul de proprietate deplina si integrala asupra produselor ce formeaza obiectul contractului de vanzare-cumparare, pana la incasarea integrala, in principal, a pretului, inclusiv cheltuielile, taxele si contributiile obligatorii.
Articolul 9 – Proprietatea intelectuala
Marca SEPHORA, împreuna cu toate marcile figurative sau nu, toate ilustratiile, imaginile si logotipurile si orice continut de pe Site (inclusiv, dar fara a se limita la Conditiile Generale de Utilizare a Site-ului si prezentul document privind Termenii si Conditiile de Vanzare) sunt si raman proprietatea SEPHORA COSMETICS ROMANIA S.A. sau a titularului drepturilor de proprietate intelectuala in cauza.
Orice reproducere totala sau partiala, modificare sau utilizare a acestor marci, ilustratii, imagini si logotipuri sau a oricarui alt continut de pe Site, indiferent de motiv si pe orice fel de suport, fara acordul expres, scris si prealabil al SEPHORA COSMETICS ROMANIA S.A. sau al titularului drepturilor de proprietate intelectuala in cauza, este strict interzisa. Aceste dispozitii se aplica oricaror drepturi de autor, desene si modele, brevete care figureaza si/sau sunt utilizate pe Site.
Articolul 10 – Semnarea si probele
SEPHORA COSMETICS ROMANIA S.A. lucreaza la protejarea datelor cu caracter
personal ale clientilor sai, asigurand un ridicat nivel de securitate, insa si
Cumparatorul joaca un rol in protejarea datelor cu caracter personal.
Cumparatorul trebuie sa mentina in special securitatea tranzactiilor sale
online, de exemplu sa nu comunice nimanui numele de utilizator (adresa de
mesagerie electronica a Cumparatorului) si/sau parola, totodata schimbandu-si cu
regularitate parola. In acest caz, SEPHORA COSMETICS ROMANIA S.A. nu poate fi
trasa la raspundere pentru divulgarea informatiilor despre Cumparator oricarei
persoane care a folosit numele de utilizator (adresa de mesagerie electronica a
Cumparatorului) si/sau parola acestuia.
Astfel, utilizarea numelui de utilizator (adresa de mesagerie electronica a
Cumparatorului) si/sau parola Cumparatorului dovedesc identitatea acestuia,
exigibilitatea si validarea Comenzii, a sumelor corespunzatoare. SEPHORA
COSMETICS ROMANIA S.A. nu va putea fi in niciun caz trasa la raspundere pentru
utilizarea frauduloasa a acestor informatii.
Furnizarea numarului de card bancar si validarea finala a Comenzii fac dovada
acceptarii respectivei Comenzi si a exigibilitatii sumelor angajate prin
selectarea produselor din Comanda. Registrele computerizate tinute in sistemele
informatice ale SEPHORA si ale partenerilor sai vor fi considerate probe care
atesta comunicarile, Comenzile si platile intervenite intre Parti.
Partile convin ca toate datele, informatiile, fisierele si orice alte elemente digitale comunicate intre parti vor constitui dovezi admisibile, valabile, opozabile si care au forta probanta a unui inscris sub semnatura privata.
Partile se angajeaza sa nu conteste admisibilitatea, validitatea, aplicabilitatea sau valoarea probatorie a elementelor mentionate anterior si existente in format electronic. Daca nu se dovedeste altfel, aceste elemente vor fi valabile si aplicabile intre parti in acelasi mod, in aceleasi conditii si cu aceeasi forta probanta ca orice document intocmit, primit sau pastrat in scris.
Articolul 11 – Serviciul Clienti
Pentru orice informatii suplimentare si asistenta suplimentara dupa vanzare, Serviciul Clienti al Sephora poate fi contactat la numarul de telefon 031.432.8880 (tarif normal), in orele de program indicate in sectiunea „Contact” de pe Site, sau la adresa de e-mail: suportclienti@sephora.ro .
Pentru orice intrebare privind parcursul unei Comenzi sau al unui retur, Serviciul Clienti al Sephora poate fi contactat la numarul de telefon 031.432.8880, in orele de program indicate in sectiunea „Contact” de pe Site-ul SEPHORA, sau la adresa de e-mail: suportclienti@sephora.ro.
Pentru orice reclamatie in legatura cu vreo Comanda, Cumparatorul este rugat sa contacteze Serviciul Clienti al Sephora la numarul de telefon 031.432.8880, in orele de program indicate in sectiunea „Contact” de pe Site-ul SEPHORA, sau la adresa de e-mail: suportclienti@sephora.ro.
Articolul 12 – Raspunderea
12.1. Capacitatea
Anterior plasarii Comenzii, Cumparatorul declara ca are capacitate juridica deplina pentru a se angaja in temeiul Termenilor si Conditiilor de Vanzare. Sephora nu poate fi in niciun caz obligata sa verifice capacitatea juridica a vizitatorilor Site-ului si/sau a Cumparatorilor. Prin urmare, in cazul in care o persoana fara capacitate juridica comanda produse pe Site-ul Sephora, reprezentantii legali ai acesteia (in special parinti, tutori) isi vor asuma intreaga raspundere a Comenzii si vor fi obligati sa efectueze plata pretului aferent.
12.2. Limitele raspunderii
Sephora nu va fi trasa la raspundere in temeiul obligatiilor rezultate din Termenii si Conditiile de Vanzare in cazul in care neexecutarea obligatiilor sale este cauzata de fapta unui tert pentru care Sephora nu raspunde potrivit legii, chiar daca este previzibila, faptei Cumparatorului, sau aparitiei unui eveniment de forta majora, astfel cum este definit de legislatia romana, sau oricarui alt eveniment ce nu a putut fi in mod rezonabil controlat exclusiv de Sephora.
Informatiile accesibile pe Site privind produsele comercializate sunt furnizate „CA ATARE” fara vreo garantie de orice fel, implicita sau explicita, in special cu privire la integritatea, exactitatea, actualitatea, nefalsificarea, disponibilitatea, fiabilitatea sau exhaustivitatea informatiilor privind produsele, accesoriile sau serviciile prezentate pe Site-ul Sephora sau adaptarea lor la utilizarea avuta in vedere de catre Cumparator.
SEPHORA ISI DECLINA ORICE RASPUNDERE PENTRU DAUNELE DIRECTE SAU INDIRECTE, PREVIZIBILE SAU NU, PROVOCATE CU OCAZIA UTILIZARII SITE-ULUI. IN IPOTEZA IN CARE RASPUNDEREA SEPHORA TREBUIE STABILITA PENTRU UN PREJUDICIU SUFERIT DE UN CUMPARATOR, EXCLUSIV PENTRU FAPTUL DE A FI PLASAT O COMANDA, ACEASTA ESTE LIMITATA LA CONTRAVALOAREA COMENZII ACHITATE DE CUMPARATOR CATRE SEPHORA.
Orice reclamatie depusa de un utilizator al Site-ului, inclusiv orice Cumparator, împotriva Sephora trebuie formulata in termen de maximum 6 (sase) luni de la aparitia evenimentului ce face obiectul reclamatiei. Sephora va furniza un raspuns privind reclamatiile inregistrate in termen de maximum 30 (treizeci) de zile. Diferendele ce nu au putut fi solutionate pe cale amiabila vor fi deferite spre competenta solutionare instantelor judecatoresti din Romania, fara a exclude posibilitatea interventiei altor institutii de resort.
Articolul 13 – Prelucrarea datelor cu caracter personal
Sephora colecteaza datele cu caracter personal ale Cumparatorului, precum si, daca este cazul, pe cele ale destinatarului Comenzii. Cumparatorul este informat despre faptul ca prelucrarea automata a informatiilor, in special gestionarea adreselor de mesagerie electronica a utilizatorilor, a fost declarata la Autoritatea Nationala pentru Supravegherea Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (notificarea nr. 11467). Scopurile, destinatarii si conditiile in care Sephora colecteaza si prelucreaza datele personale sunt prezentate in documentele „Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal” si „Politica de Utilizare a Cookie-urilor” de pe Site.
Articolul 14 – Modificarea
Sephora isi rezervadreptul de a modifica si de a actualiza Conditiile Generale de Vanzare fara preaviz. Pentru a fi informat cu privire la eventualele modificari, Sephora îl sfatuieste pe Cumparator si, in general, pe orice utilizator, sa reciteasca regulat TCV, „Conditiile Generale de Utilizare a Site-ului”, precum si documentele „Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal” si „Politica de Utilizare a Cookie-urilor” de pe Site. Comanda va fi reglementata de TCV in vigoare in momentul plasarii Comenzii.
Articolul 15 – Generalitati
15.1 Nulitatea partiala
In situatia in care una sau mai multe dintre clauzele prezentelor TCV sunt considerate ca fiind nule sau declarate nule conform unei legi, unui regulament sau printr-o hotarare judecatoreasca definitiva, celelalte clauze raman in vigoare.
15.2 Nerenuntarea
Fapta uneia dintre Parti de a nu se prevala fata de cealalta Parte de nerespectarea oricarei obligatii rezultate din prezentele TCV, nu va fi interpretata pentru viitor ca fiind o renuntare la respectiva obligatie.
15.3 Legea aplicabila si instanta competenta
Vanzarea produselor societatii Sephora este reglementata de legislatia din Romania, indiferent de tara de resedinta a Cumparatorului si locul plasarii Comenzii. ORICE LITIGIU IN LEGATURA CU EXISTENTA, INTERPRETAREA, EXECUTAREA SAU INCETAREA CONTRACTULUI INCHEIAT INTRE SEPHORA SI CUMPARATOR, CHIAR SI IN CAZUL PLURALITATII PARATILOR, IN LIPSA SOLUTIONARII AMIABILE, VA FI EXCLUSIV DE COMPETENTA INSTANTELOR DE JUDECATA DIN ROMANIA COMPETENTE, CONFORM REGULILOR STABILITE DE CODUL DE PROCEDURA CIVILA ROMAN.
15.4 Durata
Contractul de vanzare-cumparare la distanta incheiat intre Sephora si Cumparator intra in vigoare la data transmiterii de catre Sephora a mesajului electronic pentru confirmarea Comenzii si isi produce efectele pentru intreaga durata de timp necesara partilor pentru indeplinirea obligatiilor reciproce asumate. Durata contractului de vanzare-cumparare incheiat cu un Cumparator pentru fiecare comanda in parte nu se prelungeste automat, contractul incetand de plin drept ca urmare a indeplinirii de catre Parti a obligatiilor reciproce, nefiind necesara indeplinirea unor formalitati speciale in vederea incetarii efectelor contractului.
Obligatiile Cumparatorului isi mentin valabilitatea cel putin pana la plata integrala a pretului produselor achizitionate, respectiv pana la receptia acestora.
Prezentele TCV se aplica pe toata durata prezentarii online a produselor comercializate de societatea Sephora, pana la expirarea perioadelor de garantie. In orice caz, clauza „Raspunderea” va produce efecte si dupa incetarea prezentelor TCV.
Versiunea din 15.09.2021